Wacana
pikeun ngeusian nomer 1-3
Jaman baheula di hiji lembur di
wewengkon Cianjur aya hiji kulawarga nu kahirupanana kacida waluratna. Sok
sanajan cicing di lembur anu upluk-aplak pasawahan tur subur pepelakan, tapi pikeun manéhna mah taya
hartina, da kahirupanana sagala teu boga. Ari pupuhu éta kulawarga téh ngaranna
Mang Jamarun. Mang Jamarun, sok sanajan hirupna kékéréhét lieuk euweuh ragap
teu aya, tapi éstu tumampi ka nasib diri tumamprak kana puraga. Ihlas narima
cocoba ka kulawargana, hirup jujur, tara miboga nu batur, sanajan kebon sayur
batur keur salubur. Manéhna tara mipit teu amit ngala teu ménta, sabab ceuk
pangrasana lain hak nu manéhna. Keur kahirupan anak-pamajikan téh cukup tina
kula-kuli ka tatangga atawa buburuh macul.
Kacaritakeun
dina hiji poé Jamarun teu meunang pagawéan. Ahirna Jamarun mapay-mapay susukan,
susuganan aya pirejekieun bawaeun ka imah pikeun dahareun anak jeung pamajikan.
Bakat ku anteng mapay-mapay susukan, teu karasa geuning manéhna nepi ka
walungan Cianjur.
Gog...
Jamarun nagog, niat rék nguseup di dinya. Merenahkeun manéh, Jamarun diuk dina
batu nu rada gedé. Lung….! Jamarun ngalungkeun eupan tina jeujeurna, tuluy
panonna anteng ningali kukumbul.
Sabot
keur kitu, katingali ku manéhna aya jelema siga nu palid, nangkuban bari
diangkleung cai walungan. Jamarun teu mikir heula, ujug-ujug jleng! Manéhna
ngajleng ka walungan Cianjur, maksudna rék nulungan nu kabawa palid. Gancang
éta awak jelema téh ditangkeup, dibawa hanjat ka darat, tuluy digolérkeun dina
taneuh bari gogorowokan, “Tulung! Aya jelema palid! …… aya jelema palid! Euy,
aya jelema palid….!!!”
1.
Tina
sempalan dongéng di luhur, bisa kapaluruh yén éta éta dongéng téh kaasup kana
wanda dongéng...
A. Fabél
B. Parabél
C. Sasakala
D. Mite
E. Sagé
2.
Kaayaan anu kaalaman ku palaku nu nyangkaruk dina éta
dongéng, nya éta...
A. Keuheul
B. Tohaga
C.
Sugema
D.
Bagja
E.
Taya kaboga
3.
Dumasar kana sempalan dongéng di luhur, aya sawatara ajén anu
nyangkaruk di jerona, ungkara anu salah pikeun ngébréhkeun éta hal nya éta...
A. Ajén atikan
B. Ajén sosial
C. Ajén moral
D. Ajén kaagamaan
E. Ajén politik
4.
”cikrck; ni NgN btu lUn;-lUn; jdi legok”
hQti pribs di luhuQ
J{t ....
A. Upama boga kahayang kudu keyeng
B. Agul ku banda beunang nginjeum
C. Nyaruaan ka jelema nu saluhureun darajatna
D. Kudu bisa nyaluyukeun manéh jeung lingkungan anu anyar
E. Ngalajur napsu ku lantaran euweuh anu ngageuing atawa nu
nyengker
5.
Titenan teks di handap ieu
tnH sun;d
[hjo
pgunuGn;
pUl;
lUtn;
[hjo pUl;
lGit; n h[t kuri N
msi N di
mn kuri N nNtuN
msi N k
mn kuri N l]m;pN
tnH
[lm;bok; tem;pt; bumetH
AGin; [JOt;
JiUmn; trN
...
Mk;sud; kecp; “JiUmn;
trN” din sem;pln; sjk; di luhuQ J{t …
A. we[lH jdi pikirn;
B. t] jdi piikirn;
C. g]g]t; mturn;
D. t] k[ikirQ-piki Q
E. t] miki Q-miki Q
6.
Kalimah Bandung heurin ku tangtung upama ditulis
kana wangun aksara Sunda nu bener nya éta ....
A. bn;d ttlN
rg
B. bn;di N
h]rin; k tuNtuN
C. bn;duN
h]rin; ku tNtuN
D. bn;trn;
kudu cIAn;
E.
bblik; piki Q
Titénan sempalan wacana ieu di handap!
Taun 1980-an
ngaranDoelSumbangmimitikakoncaradinawidangseni. Ieuseniman nu dilahirkeun di
Bandung téhkaasupjalma nu gedépaniténna kana basaSunda.Buktinawaé, lagu-laguna
lain dinabasa Indonesia wungkul, tapiogédinabasaSunda.
Ieuseniman nu
kungsinganggitlagu Pop SundaPangandarantéhkungsisakola SMA BPI Bandung jeung
SMA Maarif Bandung.
Hasiltinarekamanjeungminton
di unggaldaérahtéhteudikeukeuweukkusorangan, tapidipaképikeunkapentingansosial.
7.
Hal-hal anu teudicaritakeundinabiografi Doel Sumbang di luhurtéh nnya éta...
A.
LahirnaDoelSumbang
B.
NyaritakeunsakolanaDoelSumbang
C.
NyaritakeunperhatianDoelSumbang
kana basaSunda
D.
NyaritakeunindungbapaDoelSumbang
E.
LaguanyarDoelSumbang
8.
Minangkariwayathirupanukawilanglengkep,
biografimibandasawatarapungsi, saperti Sumbersajarah, Sumberinspirasi, Sumberkontemplasi, jeung Kritiksejarahatawakritik social. Salian ti fungsi, biografi ogé mibanda ciri mandiri. Ieu di handap, mana
anu teu kaasup kana ciri tina hiji biografi...
A. Nyaritakeunhijitokoh
B. Nyaritakeunkaunggulanhijitokoh
C. Karyalahirnatokoh
D. Nyarotakeunnaonwaé
E. Ngadongéngkeunriwayatsakolatokoh
9.
Titénan ieu ungkara-ungkara di handap....
1)
Ngalatih atawa nataharkeun/nyiapkeun
diri pikeun ngabiantara
2)
Ngumpulkeun bahan
biantara
3)
Milih atawa
nangtukeun jejer biantara
4)
Nyieun rangkay
atawa struktur biantara
5)
Medar atawa
ngembangkeun rangkay biantara
6)
Nyunting atawa ngaédit
naskah
Béda jeung nyarita biasa, biantara atawa pidato
mah aya aturanna. Aya struktur anu pasti. Ti mimiti salam bubuka, bubuka, eusi,
kacindekkan, salam panutup, jeung panutup biantara. Tapi saméméh nyieun tangtu
aya sawatara hal anu kedah diruntuykeun kalayan ngaguluyur. Sacara nagruntuy, nyusun rangkay biantara bisa katiten
tina ungkara ieu di handap....
A. 1,2,3,4,5,6
B. 2,3,4,1,5,6
C. 3,2,4,5,6,1
D. 4,2,3,1,5,6
E. 5,6,1,2,3,4
10.
Titénanungkaraieu
di handap!
Hadirinanusamilenggah, parapangajén nu
kusimkuringdipikahormat. Kantenanseueurkénéhanuhoyongdidugikeun.Namung,
liantikawatesanankuwaktos, inggistambihlami,
kalahtambihngacaprukteupuguh.Kumargikitu, minangkapanutupcatur, bobosapanoncarangsapakan,
tawakupanukasuhun, sarengmugi-mugiayamangpaatna.
Amin!
Niténansempalanbiantara di luhur,
étaungkaratéhkaasupbagéan....
A. Salam Bubuka
B. Eusi
C. Kacindekan
D. Bubuka
E.
Panutup
11.
Dina
nepikeun biantara, aya sawatara hal anu kudu diperhatikeun. Sangkan nalika
nepikeun biantara karasa alus tur merenah, sakumaha mistina dina ngabiantara.
Aya opat métodeu dina ngabiantara, nya éta métode impromtu, métodeu ekstemporan, métodeu talaran, jeung métodeu manuskrip. Métode ngabiantara nu spontan
atawa langsung tanpa ayana naskah biantara disebut métode….
A. Naskah
B. Impromptu
C. Ektemporan
D. Manuskrip
E.
Talaran
12. Pupur
aing pupur panyambur
panyambur panyangkir rupa
nyalin rupa ti déwata
nyalin sari widadari
nya tarang téja mentrangan
nya halis katumbirian
nya irung kuwung-kuwungan
di deuleu ti ahreup sieup
disawang ti tukang lenjang
ditilik ti gigir lenggik
mangka welas mangka asih
asih ka badan awaking
Nilik
kana rumpakana, jangjawokan di luhur dianggit ngagunakeun purwakanti...
A. Margaluyu
B. Mindoan Kawit
C. Mindoan Kecap
D. Laras Purwa
E. Laras Wekas
13. Salasahiji wanda mantra anu méh sarua
jeung adat urang Indian anu miboga pungsi pikeun nyingkahan hal-hal anu teu
dipikahayang, saperti kasakit, siluman-siluman jeung sajabana, nyinglar jurig,
kuntilanak, lelembut, anu sakirana sok ngaganggu ka manusa. Kitu deui sok
dipaké nyinglar sasatoan, sato leuweung, hama, musuh, subaya ti nu lian,
guludug, jeung hujan angin, dina ngariksa kebon, pepelakan, jeung kasalametan
diri. Kebon sangkan teu kaasupan ku sasatoan, pepelakan, jeung ka salametan
diri. Paraji dina méméh marajian téh nyinglar heula kuntianak katut lelembut
anu jahat liannna, kitu deui anu rék ngaduruk pihumaeun nyinglar heula lelembut
anu aya didinya. Waktu rék saré mapatkeun heula singlar, pikeun nolak bisi aya
subaya nalika urang keur saré. éta mantra téh kaasup kana wanda...
A. Ajian
B. Asihan
C. Jampé
D. Jangjawokan
E. Singlar
14. Miangna ti eta pasantren teh Raden Yogaswara teu nyorangan,
tapi dibarengan ku sobatna nu ngaranna Ki Bulus. Di Dayeuh Nagara Tengah Raden
Yogaswara meunang gawe jadi tukang ngurus kuda, sedengkeun Ki Bulus mah meunang
gawena teh jadi tukang meresihan kandang kuda. Gawena Raden Yogaswara alun
pisan. Lantaran kapake, nya Raden Yogaswara tugasna dipindahkeun kabagian
upacara, purah jadi tukang mawa roko Dalem. Di ieu tempat gawe nu anyar teh,
Raden Yogaswara mindeng pisan nyaksian sawala nu dilaksanakeun di Baleirung.
Hiji waktu aya babadamian ngeunaan kumaha sikep pamarentahan Nagri Tengah ka
Mataram, nu harita ngangkat Sutawijaya. Hasil babadamian teh mutuskeun yen
Nagri Tengah teu ngabogaan hubungan nanaon jeung Mataram
Dina carita Mantri Jero
karangan, R. Memed Sastrahadiprawira ngagunakeun puseur sawangan...
A.
caturan jalma katilu
B. caturan jalma kahiji
C. caturan palaku antagonis
D. caturan palaku protagonis
E. caturan palaku tritagonis
15. Pék titénan sempalan carita
novel “Prasasti nu Ngancik dina Ati” karangan Popon Saadah ieu di handap!
Pras, hapunten
Rin nya, Pras..." Nyarita kitu teh bari ngahaja semu ngahelas, ngarah
ngaherukna teu katutuluyan.
Manehna
nyarita kalawan logat nu karasa asing ceuk ceuli kuring, "Satikosna ahu
sangat sonang tu ha ito malobihi apapun. Boasa ito dang hea mengerti hatakon?"
Nyel hate
teh keuheul. Kuring asa keur digeuhgeuykeun diheureuykeun make basa nu teu
weleh matak teu pikahartieun.
Pok deui
deui manehna nyarita ditompokeun kana ceuli, "Rinega, boasa ito dang hea
mengerti hatakon? Boasa Rin?" kalawan logat ledok Batak Toba.
"Naon
hartina?" tanya kuring. Keur keuheul ge teu burung panasaran kana ma’na
kalimah nu diucapkeun ku manehna cikeneh teh. Atuda katempo nyarita kituna teh
bangun nu bari dirarasakeun.
"Kedah
ngartos atuh, Rin...," cenah. Leuleuy ayeuna mah, sarta logat nyaritana
balik deui kana lentong Sunda.
"Sing
emut, Pras, Rin sanes Margaret!" cekeng, bari sedih. Saha jelemana nu rido
disaruakeun jeung nu sejen bari eta nu sejen teh hiji awewe nu meleng-meleng
dianggap sainganana.
"Naha
bet nyabit-nyabit wae Margaret? Pras mah geus teu aya hubungan nanaon deui
jeung manehna teh. Rin kedah terang, Margaret mah carita lawas nu geus
laas!" Najan nyaritana tandes, kuring teu gancang percaya kitu wae. Sabab,
hate jelema mah kapan jero alah batansagara nu pangjerona.
Latar kaayaan anu kapanggih dina eta sempalan carita novel
prasasti nu ngancik dina ati karangan Popon Saadah di luhur nya eta...
A.
keuheul jeung panasaran
B. keuheul jeung deudeuh
C. leuleuy jeung panasaran
D. heureuy jeung keuheul
E. keuheul jeung ambek
16. Dina kamekaranana, novel dianggap saharti jeung roman. Ngan,
wangenan novel jeung roman bisa dibedakeun hartina dumasar sipat jeung galur
kahirupan palakuna, nya eta...
A. Novel mah realistis, roman mah puitis jeung epis atawa
sifatna leuwih mitis. Roman mah nyaritakeun kahirupan palaku ti lahir nepi ka
maotna, sedeng novel mah ngan nyaritakeun sawareh galur kahirupan palakuna
B. Roman mah realistis, novel mah puitis jeung epis atawa
sifatna leuwih mitis. Roman mah nyaritakeun kahirupan palaku ti lahir nepi ka
maotna, sedeng novel mah ngan nyaritakeun sawareh galur kahirupan palakuna
C. Novel mah realistis, roman mah puitis jeung epis atawa
sifatna leuwih mitis. Novel mah nyaritakeun kahirupan palaku ti lahir nepi ka
maotna, sedeng roman mah ngan nyaritakeun sawareh galur kahirupan palakuna
D. Novel mah realistis jeung epis, roman mah puitis jeung leuwih
mitis. Roman mah nyaritakeun kahirupan palaku ti lahir nepi ka maotna, sedeng
novel mah ngan nyaritakeun sawareh galur kahirupan palakuna
E. Novel mah puitis jeung epis, roman mah realistis atawa
sifatna leuwih mitis. Roman mah nyaritakeun kahirupan palaku ti lahir nepi ka
maotna, sedeng novel mah ngan nyaritakeun sawareh galur kahirupan palakuna
17. Putri Citraresmi ngajerit
maratan langit basa mireungeuh ramana geus ngababatang. Dirina sabil, meh teu
kuat nahan diri, hayang kaluar ti kemahna. Tapi asa ras kana dirina nu kudu
jadi upeti regog deui, bari tuluy nutupkeun lalangse kemahna.
Ret kana
patrem pamere paman Mangkubumi Bunisora Suradipati, geus lamokot ku getih.
Manehna neuteup patrem bari mikiran nasibna.
"Getih...,
enya getih!
Enya,
demi harga diri Nagri Sunda!
Duh Rama
Prabu... duh Ambu indung puntangan kaasih...
Keur saha
ngamalirkeun getih?
Sakeclak
memang keur kami, tapi ngocorna demi harga diri Negri Sunda!..."
Gabres patrem
ditubleskeun ku dua leungeunna panceg niruk lempengan jajantungna...
Nilik kana eusi carita dina
sempalan carita Perang Bubat di luhur, éta novel téh kaasup kana genre...
A.
Roman
B. Misteri
C. Psikologi
D. Sosial
E. Pulitik
MAWAR BODAS
Mapayjalansatapak
Ngajugjugkahijilembur
Henteukarasacapéna
Sababaya nu ditéang
Hujanangindor-dargelap
Tayapisankeurngiuhan
Sanajanawakrancucut
Teupadulikajeunteuing
Nu pentingmahasalnepi
Katempatanudituju
Rékngalongokmawarbodas
Kembang nu jadiimpian
Sugantéamoalgagal
Kembanggeusaya
nu boga
Balikgéasahoréam
Leumpanggéasangalayang
Teukasawangtianggalna
Teukapikirtitadina
Lamunbakalnyerihaté
Horéamteusuditeuing
Néanganpipanyakiteun
Néanganpipanyakiteun
18. Dina rumpaka kawih di
luhur aya ungkara
“Rékngalongok mawar bodas”, naon anu dimaksud kecap “ Mawar Bodas” dina
rumpaka kawih di luhur...
A. Wanoja
B. Jajaka
C. Ngaran kembang
D. Haté
E.
Indung
19. Rasa nu kumaha nu hayang
ditepikeun ku pangarang dina éta kawih mawar
bodas...
A.
Bungah
B.
Atoh
C.
Kaduhung
D.
Gumbira
E.
Ambek
20. Téma anu nyangkaruk tina kawih di luhur
nya éta ngeunaan...
A.
Percintaan
B.
Gogonjakan
C.
Sukabungah
D.
Sungkawa
E.
Kasieun
21. Dumasar kana wandana, kawih di luhur
kaasup kana...
A.
Wanda
buhun
B.
Wanda
jaman jepang
C.
Wanda
anyar
D.
Wanda
bihari
E.
Wanda
baheula
22. Éta rumpaka kawih téh nyaritakeun
lalampahan hiji jalma anu rék néang bébéndéna.
Kecap anu digurat handapan miboga harti...
A.
Babaturan
B.
Kabogoh
C.
Balad
D.
Adi
E.
Batur
23. Sim Kuring asmana panata calagara ngahaturkeun wilujeng sumping ka para
bapa-bapa ibu miwah hadirin sadaya anu parantos kersa nyaosan pangulem panitia.
. .”
Eta
kekecapanpanatacalagatehdiucapkeunnalika
…
A. Mukaacara
B. Nataansusunanacara
C. ngahaturkeun
D. nganuhunkeun
E. mungkasacara
24. Manadihandap ieukekecapannganuhunkeunanu
di kedalkeunku MC …
A. “ Simkuringasmanapanatacalagarangahaturkeunwilujengsumpingkaparabapa,paraibu,miwahhadirinsadayanaanuparantoskersanyaosanpangulempanitia…”
B. “Atuhteuhilap,ogengahaturrewunuhunlaksaketikabingah
kana sagalarupipangrojongboh m orilbohmeterildugiieuacaratiasalumangsungkalayannyugemakeun..”
C. “simkuringbarisngadugikeunruntuyanacaraanubarisdipidangkeundinawengiieu…….”
D. ”Manggaurangsami –samingadeheuskeunpujisinarengsukurka
Allah SWT anuparantosmaparinnikmatkaurangsadaya….”
E. “Alhamdulilahacara demi
acaraparantosrengsedilaksanakeun.Sateuacanasimkuringpamit,kalayanasmanapanatacalagaranedadihaputentinasamudayakalepatan..”
25.
Tengetanieu
di handap
(1) Ngawasarohangantempat
(2) Ngalakeun eye contact (
museurpaningalka audience)
(3) Nataansusunanacara
(4) apal kana karakteristikpara audience
Mana nu
kaasupteknikkaparigelan saurang
MC….
A.
1
B.
2
C.
3
D.
4
E.
2
jeung4
26. Kamana-manatéhmimindengnamahtumpakkarétamesin
(sapédah). Étawé di sabantempat, sayagitempatneundeunsapedah. Basajanpisan.
Pager awianggangnaantarawilahjeungwilahtéhsaasup ban sapédah. Nu radaalustéh di
kantoran, dinapelur nu dilogakansapaseun ban, jeronaaya kana saparapatjari-jarisapédah. Ban hareupdiasupkeun kana
logak, teudistandarkeunogésapédahtéhcicing.
Dumasar kana wacana di luhur,
étaprosalancarantéhkaasup kana wangun…
A.
ProsaEksposisi
B.
ProsaArgumentasi
C.
ProsaPersuasi
D.
ProsaDeskripsi
E.
ProsaNarasi
27. AsasaGedongsatemimitidiadegkeuntaun
1920, sabadaayarencanamindahkeunpuseurdayeuhPamaréntahHindiaWalandati Batavia
ka Bandung. Rarancangnabeunanghijitimanudiwangunkuarsiték Ir. J. Gerber, Ir. Eh
de Roo, Ir. G. Hendriks, jeungpihakGementee van Bandung anudipupuhuanku VL
Slors.
Dumasar kana wacana di luhur,
étaprosalancarantéhkaasup kana wangun…
A. ProsaDeskripsi
B. ProsaEksposisi
C. ProsaPersuasi
D. ProsaArgumentasi
E.
ProsaNarasi
Pék Baca Sempalan Wawacan pikeun nomer 28-30
Nya
di dinya nu asupkawangsit
panggulenganbadakputihtéa
ayeunapasantrénjero
wétaneunalun-alun
ayeunagémasihkaciri
geustepikaugana
kakarakatimu
AryaWiraTanuDatar
nukatilukasépkawanti-kawanti
dedegnasedengpisan.
Étahenteugedéhenteuleutik
henteujangkunghenteuhandap
kasépngalengkoréngkonéng
aluslembutmulus
rambuthideungrumbahnajuling
pananganngagondéwa
jeungbangirpangambung
lengkéhangkéngrubak
dada
ramonérosmeujeuhcarapucukeurih
kaséptayacacadna.
Malah-malahkeurmurangkalih
kaya nu
jadiparibasa
katelahnaRadénkasép
yuswasalikurtaun
mangsajenengjadibopati
kongaskamana-mana
yénDalemCianjur
kasép lain
kaulinan
Dalemréa nu
nalawaranputri
tiUkurtiKarawang.
Kakocapkeuncaritadeui
numatakétatéhkatelah
KangjengDalemréacondré
caritanageusmashur
étaunidinapancakaki
Dalemngadanguwarta
yénaya nu
punjul
awéwéurangCikembar
ngaranApunGencékawaswidadari
Dalemkasmaranmanah
Lajengmiwaranganngabdi
nyaurApunGencekaCikembar
caturkeundatangnabaé
malahdalempanuju
benerbéjapuguhyéngeulis
konéngdedegmeujeuhna
buuksemettuur
langkoyangjeungbisalembut
henteupisanmimper-mimperurangsisi
kawaasKantiDéwata.
28. Nilik kana guru lagu jeung guru wilangan
anu digunankeun dina rumpaka pupuh di luhur, éta sempalan wawacan téh ditulis
dina wangun....
A. Pupuh Kinanti
B. Pupuh Sinom
C. Pupuh Asmarandana
D. Pupuh Dangdanggula
E. Pupuh Pangkur
29. Dumasar kana sturktur wawacan, sempalan
carita éta di luhur kaasup kana bagéan...
A. Manggalasastra
B. Alofon
C. Eusi
D. Kolofon
E. Panutup
30. Mekarna wawacan di urang téh ngaliwatan sababaraha tahap.
Dina tahap kahiji, lalakon-lalakon wawacan tina sastra Jawa téh langsung
disalin henteu disundakeun mangrupa naskah. Tahap kadua, témbong usaha
narjamahkeun (nyalin) kana basa Sunda. Tahap katilu, lain narjamahkeun, tapi
nyipta carita-carita nu geus nyampak ti baheula mula, mungkin hirupna dina
média lisan kénéh. Munculnababad-babadtatarSundaogé
(upamana Bogor, Cikundul, Cirebon, Sumedang, Panjalu, jsté)
kawasnadinatahapieu. Sabadaayatéknologicitak, wawacan-wawacananutadinamangrupanaskahtéhréaanuditerbitkeunmangrupabuku;
dibarengankuciptaan-ciptaanalanyar, sartawandanaogéanyar.
Dumasar
kamekaranna, éta sempalan wawacan di luhur téh hadir dina pajemuhan Sunda dina
tahap...
A. Tahap Kahiji
B. Tahap Kadua
C. Tahap Katilu
D. Tahap Kaopat
E.
Teu
kapaluruh iraha diciptana
31. Latar tempat atawa setting tempat anu
teu kapaluruh lantaran teu disebut dina sempalan carita wawacan di luhur nya
éta...
A. Cikembar
B. Alun-alun
C. Badak Putih
D. Cikundul
E.
Karawang
32.
Tengetan ieu
sempalan naskah drama di handap!
1.
Ceu
Unéh: Wa alaikum salaaammm. Is geuning
Nyi Inot tos ti mana Nyi?
2.
Nyi
Inot : Ih! Piraku kuring ngabohong,
sumpahna ogé daék turun harga Elpiji. Enyaan Ceu! Kang Ujéna mah teu nyahoeun
aya kuring, Da kahalangan ku tukang céndol.
3.
Ceu
Unéh: Can balik. Biasa wé, keur dines. Dagang peuyeum, aya naon kitu Nyi?
4.
Nyi
Inot : Ieuh Euceu! Tadi kuring tas ti
kota, papanggih jeung Kang Ujé, keur leumpang duaan, jalan-jalan jeung awéwé!
5.
Nyi
Inot: Ah, ngahaja waé ka dieu. Ari Kang Ujé aya, Ceu?
6.
Ceu
Unéh : Jalan-jalan jeung awéwé? Enyaan Nyi?
Sempalan dialog drama di luhur, bakal
ngaguluyur jalan caritana saupama disusun saperti ….
A. 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6
B.
1 – 5
– 3 – 4 – 6 – 2
C.
1 – 2
– 4 – 3 – 5 – 6
D. 1 – 5 – 3 – 4 – 2 – 6
E.
1 – 6
– 3 – 4 – 5 – 6
33.
Carita drama téh
nya éta karangan sastra winangun dialog. Maksud éta wangenan téh nya éta ....
A.
Dina midangkeun
lalakon ngagunakeun obrolan di antara tokoh-tokohna.
B. Dina midangkeun lalakon ngagunakeun adegan
di antara tokoh-tokohna.
C. Dina midangkeun lalakon ngagunakeun
setting di antara tokoh-tokohna.
D. Dina midangkeun lalakon ngagunakeun galur
di antara tokoh-tokohna.
E. Dina midangkeun lalakon ngagunakeun peta
jeung réngkak di antara tokoh-tokohna.
34.
Kamekaran anu matak
pikabungaheun ngeunaan pagelaran drama Sunda téh nya éta ....
A. Para pamilon pasanggiri ti taun ka taun
beuki nambahan.
B. Kagiatan
pasanggiri ti taun ka taun beuki nambahan.
C. Para palaku pasanggiri ti taun ka taun beuki parigel.
D. Para pamilon pasanggiri ti taun ka taun
beuki nyirorot.
E.
Judul-judul
drama dina pasanggiri ti taun ka taun beuki nambahan.
35. 1. Batu Asahan
2. Tonggérét Banén
4. Masyitoh
5. Dalem Cuké
Judul drama nu kungsi dipagelarkeun tur
meunang pangbagéa ti masarakat nya éta ....
A. 1 – 2 – 3
B. 1 – 2 – 3
C. 2 – 3 -
4
D. 2 – 3 -
5
E. 1 – 2 – 4
36.
Drama
anu dialog-dialogna ditembangkeun atawa dikawihkeun sok disebut ....
A. Sandiwara
B. Gending karesmén
C. Longsér
D. Téater
E. Tunil
37. Upamanilik kana wangunna,
caritapantuntéhmangrupawangunugeran (puisi). Di
jeronadiwangunkusababarahabagian; ayabagian rajah, bagiandéskripsi,
bagiannarasi, dialog jeung monolog jeung rajah
panutup/pamunah.Perhatikeunieucontobagiancaritapantun!
“ Aéh, Mama Léngsér,
bagéateuing, irahadongkap?”
Témbalna Mama Léngsér“ Jagongcarang, RatuEmas!”
“Jadi Mama Léngsértéhkakarahol?Atuhsukur, Mama Léngsér boa tosnoongheula?”
“AduhRatuEmas, ulahtadah-tuduhkanupuguh, ulahngangarananka nu enya, paliasteuinglamunteutasnoong”
“ Nyasukur Mama Léngsér, lamunteutasnoongmah. Tapilamuntasnoong, ulahpupulihkabatur, ulahcacaritakatatangga, ariuar-uarmahkajeun”
Témbalna Mama Léngsér“ Jagongcarang, RatuEmas!”
“Jadi Mama Léngsértéhkakarahol?Atuhsukur, Mama Léngsér boa tosnoongheula?”
“AduhRatuEmas, ulahtadah-tuduhkanupuguh, ulahngangarananka nu enya, paliasteuinglamunteutasnoong”
“ Nyasukur Mama Léngsér, lamunteutasnoongmah. Tapilamuntasnoong, ulahpupulihkabatur, ulahcacaritakatatangga, ariuar-uarmahkajeun”
Di
luhurmangrupacontohcaritapantunbagian...
A.
Rajah pamuka
B.
Deskripsi
C.
Narasi
D.
Dialog
E.
Monolog
38. Baca ieusempalancaritapantun
SunanAmbu di
Kahyanganbogaanaklalaki, kaséptayapapadana, ngaranna Guru Minda.Hijipeuting
GuruMindangimpibogabébéné (kabogoh) nu sarupajeungSunanAmbu.Nepikahijiwaktu
Guru Mindamaling-malingneuteupSunanAmbu.SunanAmbunyahoeun.Antukna Guru
MindadititahturunkaBuanaPancatengahpikeunnéanganpijodoeunanaanusarupajeungSunanAmbu.Tapisaméméhna kudu
salinrupaheulajadilutung,sartadingarananLutungKasarung.
Sanggeusdibérépituduhpijalaneunana, Guru Minda nu
geusjadilutung, turunkaBuanaPancatengah.Gubragna di NagaraPasirbatangAnuGirang.
Dumasar kana
strukturcaritapantun, bagian di luhurnuduhkeun ….
A.
Satriangalalana
B.
Satriangalamanujian
C.
Satriaunggulperang
D.
Satriangadahupkaputri
E.
Satriangadegjadi
raja
39.
CocobajeungdodojakaPurbasarikurékaperdayaPurbararangkacidalobajeunghéséna.
MimitiPurbasaridititahngabendungLeuwiSipatahunandinawaktusapeuting, Purbasaribias
ngalaksanakeunpanitahPurbararang. TerusPurbasaridiajakpaalus-alusngahuma.
Purbasaridititahngahuma di
tanahanggarsartangandibérépakarangkujangbuntung.TapihasilngahumaPurbasarileuwihalusbatanhumaPurbararang.
Purbararanghenteusugemakungadojasakitu.Purbasarituluydiajakpaalus-alusninun.Tétéladeuibaé,
hasilnaleuwihalusbeunangPurbasari.Terusdiajakpageulis-geulis.Purbasarianggeranumeunang.Ahirnanyadiajakpakasép-kasépkabogoh.LebahdieuPurbasaribingung,
sababkabogohPurbararangtéhsinatriagandanganujenengananaIndrajaya.Ari
kabogohPurbasariapanlutung.
Manapernyataan
nu pangbenernadumasarcutatan di luhur, Purbararangbogasifat ….
A.
Nyaah
B.
Karunyaan
C.
Harak
D.
Welasasih
E.
Elehan
40. Bul
kukus mendungkamanggung, kamanggungnedapapayung, kadéwatanedasuka,
kapohacinedasuci, kuringrékdiajarngidung, nyangidungcaritapantun,ngahudangcaritawayang, nyilokakeunnyukcruklaku, nyukcruklaku nu bahayu,mapaylampah nu baheula,lulurungtujuhngabandung,kadalapankeurdisorang,bisinanerusnarutus,bisinanarajangalas,da puguhgaluringtutur,ngembatpapatancarita,timendipapisinieun,timanapacaritaeun,teuteureuhtikahiyangan,ditandéancupumanik,cupumanikastagina,diturubankumandepun,diteundeun di jalangedé,ditundaku nu ngaliwat,ku nu weruh di semuna,ku nu terangbujaksana,ku nu rancagé di angen,dibukapatinghaleuang,nu méntadilalakonkeun,cag!
kapohacinedasuci, kuringrékdiajarngidung, nyangidungcaritapantun,ngahudangcaritawayang, nyilokakeunnyukcruklaku, nyukcruklaku nu bahayu,mapaylampah nu baheula,lulurungtujuhngabandung,kadalapankeurdisorang,bisinanerusnarutus,bisinanarajangalas,da puguhgaluringtutur,ngembatpapatancarita,timendipapisinieun,timanapacaritaeun,teuteureuhtikahiyangan,ditandéancupumanik,cupumanikastagina,diturubankumandepun,diteundeun di jalangedé,ditundaku nu ngaliwat,ku nu weruh di semuna,ku nu terangbujaksana,ku nu rancagé di angen,dibukapatinghaleuang,nu méntadilalakonkeun,cag!
Dumasarcutatancaritapantun di luhur,
Ki JuruPantunkeur ….
A.
sanduk-sandukkakaruhunlantaranrékngamimitianmantun.
Sanduk-sanduktéhhartinaméntaidin, méntapangraksajeungpangriksati nu
ngageugeuhétalembursangkansaralamet.
B.
Nyambungkeunhijikajadian kana kajadiansaterusna. Bédajeung rajah
katutkajadiandéskripsi (papantunan), lebahbagiannarasimahhenteuditembangkeun.
C.
Ngagambarkeuntingkahparipolahtokohcaritadinahijikajadian,
sapertiputriangdan, léngsérlumpat, satriaperang, satriangapung,
hayamdiadujeungsajabana.
D.
Ngagambarkeunwatekatawakarakterpalaku,
ngalancarkeunjalancarita, sartanepikeungagasan-gagasan
ngalancarkeunjalancarita, sartanepikeungagasan-gagasan
E.
sanduk-sandukkakaruhunlantarangeusdisalametkeun
ESSAY
- Jéntrékeun tilu papasingan (klasifikasi) dongéng
kalawan tuliskeun masing-masing contona tilu siki!
- Tuliskeun lima papasingan mantra Sunda!
- Jieun sa pada rumpaka pupuh Kinanti anu eusina
tina ngaran-ngaran bungbuahan!
- Jéntrékeun bédana antara kawih jeung tembang!
- Transliterasikeun wacana di handap ieu:
pRbu pn;du [dwnt [tH hiji rj ti krjAn; As;tin. An;j]n bog putR lim
sduluQ Anu bris; ktelH pn;dw lim,
Anu dilhi Qk]n; ti duA Is;tRin J {t [dwi
kun;ti j] N [dwi md;rim;. {t
pn;dw lim ti nu pNge[dn nepi k pNl]tik;n [tH J {t: yudis;tir, bim, AQjun, nkul j] N s[dw.
yudis;tir bog Grn; kJAH Atw Grn; l]tik;n J {t pun;t[dw, bim Grn; l]tik;n J {t [sn, AQjun Grn; l]tik;n [tH pe
Qmdi, dilhi Qk]n; ti Ibu [dwi kun;ti.
sede N nkul nu bog Grn; l]tik; pun;ten;
j] N s[dw nu bog Grn; l]tik;n tNsen;
dilhi Qk]n; ti Ibu [dwi md;rim;.
gaguna ada soal gada jawaban bro
BalasHapusno 14 naon
BalasHapusJawaban nya mana kimakk
BalasHapusMantap
BalasHapus